Vragen over de levering

Hoe gaan wij te werk?
  • Na betaling van de bestelling krijgt u een bevestiging van ons.
  • Het pakket wordt verstuurd via een extern koerierdienst of wordt geleverd door ons.
  • Bij een extern koerierdienst krijgt u een traceercode zodat u het pakketje kan volgen.
  • Bij eigen levering door ons krijgt u een bericht van ons wanneer wij uw bestelling ongeveer leveren.
  • Wij proberen om ieder pakket binnen de twee werkdagen te (laten) leveren.
  • Al onze producten zijn op voorraad en worden kosteloos verstuurd in de Benelux.
  • Bij  een grote bestelling van één bepaald product kunnen wij u niet garanderen dat wij de gevraagde hoeveelheid op voorraad hebben.  Dan nemen wij contact met u op.
Hoeveel verzendkosten moet ik betalen?
  • Verzending is gratis als de bestemmeling in de Benelux is.
  • Naar Frankrijk, Italië, Duitsland, Spanje is er een toeslag van 15 EUR.  
  • Alle andere landen prijs op aanvraag.
Hoe wordt mijn bestelling verstuurd?
  • Via Bpost, via Post.nl of via eigen vervoer.
Wanneer wordt mijn bestelling verstuurd?
  • Het beheer van Manons Collections doen wij in bijberoep. 
  • Iedere bestelling proberen wij te versturen ten laatste de volgende werkdag.  Elke avond verwerken wij de bestellingen van de afgelopen dag zodat wij deze dan de volgende werkdag kunnen versturen.  Leuk weetje: elke morgen om 06 uur kijken wij na of er 's nachts ook nog bestellingen zijn binnen gekomen zodat wij deze ook kunnen versturen.
Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
  • In principe wordt elke verzending binnen de twee werkdagen na afgifte bij Bpost of Post.nl geleverd zowel in België als in Nederland.
  • Elke dag brengen wij de bestellingen voor België weg naar een afgiftepunt van Bpost en deze voor Nederland naar een afgiftepunt van Post.nl in Nederland.
  • Tijdens de eindejaarsperiode kan het gebeuren door de drukte dat uw bestelling iets langer onderweg is.  Daarom bestel tijdig om dit te vermijden.
  • Eén ding hebben wij nooit in hand en dat zijn eventuele stakingen bij de postdiensten of koerierdiensten waardoor het ook kan gebeuren dat uw bestelling iets langer onderweg is.  Ook bij overmacht door sneeuw of ijzel kan het ook iets langer duren.
Wat als ik niet thuis ben als de bezorger langs komt?
  • Tip, kies een leveringsadres waar er zeker iemand aanwezig is zoals op het werk, de buren, familie of een afhaalpunt.
  • Indien u laat leveren in een postautomaat dan is het pakketje maar 5 kalenderdagen beschikbaar!
  • Indien u niet thuis bent in België voor een levering van Bpost, dan wordt het pakket automatisch geleverd in de dichtstbijzijnde postkantoor/ afhaalpunt, waar het 14 kalenderdagen ter beschikking is waarna het terug gestuurd wordt.  Normaal gezien ontvangt u dan een niet thuisbriefje van Bpost.
  • Indien u niet thuis bent in Nederland voor een levering van Post.nl, dan wordt het pakket automatisch geleverd in de dichtstbijzijnde postkantoor/ afhaalpunt, waar het 5 kalenderdagen ter beschikking is waarna het terug gestuurd wordt.  Let op  Post.nl heeft het niet thuisbriefje afgeschaft waardoor u niet op de hoogte bent waar het pakketje zich bevindt.  Gelieve dan uw track en trace nummer na te zien om te weten waar het pakketje zich bevindt.  Sowieso zien wij dit ook na en brengen wij u ook op de hoogte waar u uw bestelling kan afhalen.
Krijg ik een track en trace nummer?
  • Van zodra een pakket verstuurd wordt krijgt u een track en trace nummer via email door de desbetreffende koerierdienst ofwel door Bpost ofwel door Post.nl.
  • Ook bevestigen wij elke bestelling waarbij u naast de factuur ook het track en trace nummer krijgt.
  • Bij eigen levering brengen wij u op de hoogte van het tijdslot wanneer wij de bestelling brengen.  Dat is de datum en tijdstip (bv tussen 19 en 20:00 altijd maximum 1 uur), soms kan dit iets vroeger of iets later zijn afhankelijk van het verkeer maar u wordt altijd op de hoogte gebracht. 
Wat als mijn bestelling verloren is gegaan of het is beschadigd?
  • Breng ons steeds op de hoogte en wij kijken voor de beste oplossing.
Wat als mijn bestelling wordt terug gestuurd wegens een foutief adres?
  • Indien de fout bij Manons Collections ligt dan wordt de bestelling opnieuw gratis verstuurd.
  • Heeft u een foutief adres opgegeven dat wordt er 15 EUR aangerekend voor verzend-en administratiekosten.
Wat als mijn bestelling wordt terug gestuurd wegens het niet ophalen bij een afgiftepunt?
  • Vooraleer deze opnieuw te versturen wordt er 15 EUR aangerekend voor verzend-en administratiekosten pas na ontvangst van deze betaling wordt de bestelling opnieuw opgestuurd.  Indien u de verkoop annuleert wordt deze 15 EUR afgetrokken bij het terug betalen van het ontvangen bedrag.
Wat als ik nog vragen heb?
  • Mag u ons steeds contacteren ofwel telefonisch +32 471 729 345 ofwel via email welkom@axg.be en wij helpen u met veel plezier verder.